На засіданні колегії відділу освіти Путивльської районної державної адміністрації 01 квітня 2019 року в порядку контролю розглядалося актуальне питання: «Про  стан упровадження інклюзивного навчання   у   закладах загальної середньої освіти Путивльського   району» (на виконання рішення колегії Департаменту освіти і науки Сумської обласної державної адміністрації).

   Директор Інклюзивно-ресурсного центру відділу освіти Путивльської районної державної адміністрації Т.Я.Кизенко  наголосила, що  зусилля відділу освіти та керівників     закладів загальної середньої освіти  були спрямовані на виконання рішення  колегії, забезпечення рівного доступу до якісної освіти дітей з особливими освітніми потребами. У 2018-2019 навчальному році інклюзивне навчання організоване у п’ятьох закладах  загальної середньої освіти, створено 14 інклюзивних класів для 18 учнів,  продовжує функціонувати спеціальний клас для 7 учнів.  Для порівняння :

 у 2017-2018 навчальному році – 9 класів для 9 учнів при 3 школах, спеціальний клас для 7 учнів;

 у 2016-2017 навчальному році – 3 класи для 3 учнів при 2 школах.

           Педагогічними працівниками Інклюзивно-ресурсного центру відділу освіти Путивльської районної державної адміністрації проведена методично-просвітницька та інформаційна робота щодо підвищення психологічної компетентності педагогів, батьків дітей з особливими освітніми потребами, батьків дітей з типовим розвитком з питань толерантної взаємодії в умовах інклюзивного середовища, а саме: «Технологія складання індивідуальної програми розвитку на дитину з особливими освітніми потребами», «Інклюзія- реалії сьогодення», «Портфоліо дитини», «Особливості психолого-педагогічного супроводу учнів Нової української школи», «Діти з особливими потребами. Подолання упередженого ставлення до них», «Шкільна команда психолого-педагогічного супроводу»,  «Булінг та мобінг у закладі освіти: причини, наслідки, допомога» та інші.

           З метою вивчення і виявлення проблем в учнівському середовищі та в сім’ях, де виховуються діти з особливими освітніми потребами, на базі ІРЦ проведене розширене засідання за круглим столом з елементами тренінгу для батьків «Моя особлива дитина».

         Проблемними залишаються питання  створення  безперешкодного доступу до закладів освіти, облаштування ресурсних кімнат, отримання педагогами спеціальної освіти.

04 01

04 02