IMG 20180928 094630

28 вересня 2018 року на базі Путивльської ЗОШ І-ІІІ ступенів №2 ім. Г.Я. Базими відбувся районний семінар – практикум учителів перших класів Нової української школи з теми «Використання здоров’язбережувальних технологій під час організації освітнього процесу в 1 класі». Участь у ньому узяли представники усіх закладів освіти, де є перші класи.

У Концепції «Нова українська школа» однією із ключових компетентностей названа екологічна грамотність та здорове життя. Питанню формування здорового способу життя, створення умов для фізичного та психоемоційного розвитку дітей молодшого шкільного віку та використання здоров’язбережувальних технологій на уроках англійської мови відповідно до вимог Державного стандарту початкової освіти був присвячений районний семінар-практикум учителів англійської мови району. Захід пройшов на базі Путивльської ЗОШ І-ІІІ ст. №2 ім. Г.Я. Базими 2 жовтня 2018 року.

Учасники семінару-практикуму на практичних прикладах опрацювали поняття «здоров’язбережувальних технологій» та познайомилися із можливістю їх застосування на уроках англійської мови в початкових класах.

Міністерством освіти затверджений календарний план проведення зовнішнього незалежного оцінювання 2019 року, яким визначені дати проведення тестування основної сесії ЗНО в 2019 році.

Згідно з документом, основна сесія тестування розпочнеться 21 травня тестуванням з математики.

Тестування з української мови і літератури відбудеться 23 травня, з іспанської, німецької, французької мов - 27 травня, з англійської мови - 28 травня.

Зовнішнє оцінювання з фізики буде проведено 30 травня, з історії України - 4 червня, з біології - 6 червня, а з географії - 11 червня.

Завершиться основна сесія ЗНО проведенням тестування з хімії, що відбудеться 13 червня.

Результати учасників тестування основної сесії зовнішнього незалежного оцінювання з усіх навчальних предметів будуть опубліковані не пізніше 25 червня.

2018100405

26 вересня 2018 року на базі Путивльської ЗОШ І-ІІІ ступенів №1 ім. Радіка Руднєва відбувся семінар вчителів суспільних дисциплін з теми «Формування практичних компетенцій у учнів на уроках історії, правознавства шляхом виконання практичних робіт».

На семінарі були розглянуті питання про методику проведення практичних робіт, організацію практичних занять, оцінювання практичних робіт.

Свою педагогічну майстерність під час проведення майстер-класів продемонстрували вчителі Путивльської ЗОШ І-ІІІ ступенів №2 ім.Г.Я. Базими Тарасова О.А. з теми «Формування практичних компнтенцій у учнів на уроках історії в 5 класі» та вчитель Руднєвського НВК Юдін В.М. з теми «Формування практичних компетенцій у учнів на уроках правознавства в 9 класі».

Затверджена нова інструкція з діловодства у школах

Міністерством освіти і науки затверджена нова Інструкція з діловодства у закладах загальної середньої освіти. Відповідний наказ підписаний міністром освіт Лілією Гриневич.

Документ встановлює загальні вимоги щодо документування управлінської інформації та організації роботи з документами для державних і комунальних шкіл.

Інструкція визначає, як мають бути складені накази, протоколи, листи, акти та інші шкільні документи, визначає особливості складання номенклатури справ, зберігання документів тощо.

Окремо інструкцією визначені вимоги до оформлення документів, що виготовляються за допомогою комп'ютерної техніки. Зокрема, документом визначені вимоги до шрифтів, міжрядкових інтервалів тексту, розмірів полів документів та інші особливості оформлення шкільної документації.

Дотримання норм документа є обов'язковим для всіх державних і комунальних шкіл.

Текст інструкції з діловодства у школах

Професія вихователя і всіх працівників дошкільних установ вимагає від педагога-дошкільника глибокої самовіддачі, величезного терпіння і нескінченної любові до своєї справи. Виховання наших дітей на початку їхнього життєвого шляху - не просте завдання, але від його успішного вирішення залежить майже все наше майбутнє. Дитячий садок для малюків не дарма вважають першою школою життя. Той фундамент, який закладається в нас з самого дитинства, служить нам опорою і основою в подальшому житті. І як би нам не здалося дивним, але працівники дитячих садків та інших дошкільних закладів, спільно з батьками та близькими наших дітей, стоять на своєрідній фронтовій передовій нашого спільного, самого найближчого майбутнього.

Дошкільний вік - один з найбільш відповідальних і важливих періодів у житті підростаючого покоління, в якому починається закладання любові до природи, навколишнього світу, любові до Батьківщини. У цей період не тільки закладаються основи світосприйняття і здоров’я дитини, формується особистість і вектор моральності, але і відбувається якесь незриме таїнство, яке відбувається тільки на рубежі поколінь - передача нашої спільної спадщини. Бути вихователем - високе покликання і глибока повага. Від професіоналізму, терпіння і мудрості наших вихователів, уваги до унікального і своєрідного внутрішнього світу дитини, залежить те найдорожче, що у нас є - наше життя і наша надія. Звичайно, деякі малюки виховуються вдома, поруч з батьками, бабусею і дідусем, і потрапити в дитячий сад з різних причин не можуть.

У 2018 році Всеукраїнський день дошкілля припадає на 30 вересня.

В цей особливий День ми приєднуємося до привітань на адресу наших вихователів і всіх дошкільних працівників! Висловлюємо свою подяку. Бажаємо їм здоров’я і міцних нервів, хороших зарплат і побільше приємних моментів в їх, так необхідної всім нам праці! Зі Святом!

Т.в.о. начальника відділу освіти Жанна Качур,
завідувач РМК Оксана Сахно,
голова районного профспілкового комітету
працівників освіти Тамара Кизенко

У шкільному житті, сповненому новими знаннями і цікавими подіями, виникають ситуації приниження чи знущання з однокласників, молодших школярів. Ця проблема у всьому світі має назву «булінг», її потрібно вирішувати усім дорослим.

За інформацією Дитячого фонду ООН (ЮНІСЕФ), із булінгом у колі однолітків в Україні стикалися близько 67% дітей. Причому, найбільш вразливими до булінгу є сором'язливі, зі зразковою поведінкою діти, а також діти, які, в силу різних життєвих обставин, «замкнуті в собі», закриті для спілкування.

Міністерство юстиції України розпочало активну інформаційну роботу #СтопБулінг, адже діти мають право на безпечне дитинство.

Скачати буклет

pravo

Для всіх і кожного, незалежно від віку, важливими є поняття «право». Саме тому Міністерство юстиції України здійснює велику правопросвітницьку роботу, об’єднану у проект «Я МАЮ ПРАВО!». У ньому – кілька напрямів, усі вони важливі, адже навчають, як захистити свої права. Важливо, що серед іншого, держава не забула і про найменших громадян, яким з дитинства варто знати основу основ про права. Отож, вивчайте і знайте, щоб Україна міцніла правом, а ви виростали достойним поколінням: успішним, сильним, патріотичним.

Більше інформації на сайті http://pravo.minjust.gov.ua/

Скачати буклет

Міністерство освіти і науки пропонує на перші тижні докладні матеріали для вчителів першокласників, з детальним потижневим описом, де є навчальні цілі на тиждень, а також розписані активності, вправи та завдання для досягнення цих навчальних цілей протягом адаптаційного періоду першокласників.

Методичні рекомендації щодо адаптаційного періоду для учнів першого класу

У початковий період навчання дитини у першому класі важливе значення має успішність адаптаційного періоду.

Створення сприятливого середовища для адаптації дитини до систематичного навчання забезпечуватиме їй подальший розвиток, успішне навчання та виховання.

Основною новацією у практиці діяльності 1-х класів закладів загальної середньої освіти є структурування змісту початкової освіти на засадах інтегративного підходу у навчанні. Дидактичний зміст процесу інтеграції полягає у взаємозв’язку змісту, методів і форм роботи. Відповідно інтеграцію навчального матеріалу з різних навчальних предметів здійснюють навколо певного об’єкту чи явища довкілля або навколо розв’язання проблеми міжпредметного характеру, чи для створення творчого продукту тощо. Однією з оптимальних моделей інтеграції у початковій школі є інтеграція навколо соціокультурної теми/проблеми під час тематичних днів/тижнів. Створення єдиного для навчальних предметів тематичного простору дозволяє уникнути дублювання інформації у змісті різних навчальних дисциплін та, водночас, розглянути аналогічний матеріал одночасно з різних боків, за допомогою різних дидактичних засобів. Таким чином забезпечуються збалансованість у сприйманні інформації різних освітніх галузей, психологічно комфортна атмосфера навчальних занять.

Відповідний документ розміщений на сайті МОН.

Проект передбачає, що ДПА є обов’язковою для всіх типів закладів освіти, які забезпечують здобуття загальної середньої освіти. Зокрема для санаторних шкіл та для учнів, які завершують здобуття кожного рівня загальної середньої освіти (4, 9, 11 (12) класи).

Для 4-класників проведення ДПА відбуватиметься винятково для моніторингу якості освіти у школі.

Проект надає власникам сертифікатів або дипломів міжнародного мовного іспиту з іноземної мови (В-1 для випускника базового рівня; В-2 для випускника профільного рівня освіти) право на зарахування ДПА з цієї іноземної мови з автоматичним виставленням оцінки 12 балів за атестацію.

Завантажити документ можна за цим посиланням.

Зауваження та пропозиції можна надсилати до 7 вересня звичайним листом (Міністерство освіти і науки України, проспект Перемоги, 10, м. Київ, 01135; Байтемірова Н. Г.) або на електронну пошту Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її..

№ з/п

Назва закладу загальної середньої освіти

Дата проведення свята

Час проведення свята

1

Путивльська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 1 імені Радіка Руднєва   Путивльської районної ради Сумської області

3 вересня

900

2

Путивльська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 2 імені Г.Я. Базими   Путивльської районної ради Сумської області

3 вересня

900

3

Путивльське навчально–виховне об'єднання: загальноосвітня школа І ступенів – гімназія – дошкільний навчальний заклад (центр розвитку дитини)   Путивльської районної ради Сумської області

3 вересня

900

4

Мазівський навчально–виховний комплекс: загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – дошкільний навчальний заклад

3 вересня

900

5

Руднєвський навчально–виховний комплекс: загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – дошкільний навчальний заклад   Путивльської районної ради Сумської області

3 вересня

900

6

Веселівський навчально–виховний комплекс: загальноосвітня школа І-ІІ ступенів –дошкільний навчальний заклад Путивльської районної ради Сумської області

3 вересня

900

7

В'язенський навчально–виховний комплекс: загальноосвітня школа І-П   ступенів – дошкільний навчальний заклад Путивльської районної ради Сумської області

3 вересня

900

8

Зінівський навчально–виховний комплекс: загальноосвітня школа І-П ступенів – дошкільний навчальний заклад   Путивльської районної ради Сумської області

3 вересня

900

9

Октябрський навчально–виховний комплекс: загальноосвітня школа І-ІІ ступенів – дошкільний навчальний заклад Путивльської районної ради Сумської області

3 вересня

900

10

Рев’якинська загальноосвітня школа І-ІІ ступенів Путивльської районної ради Сумської області

3 вересня

900

11

Стрільниківський навчально–виховний комплекс: загальноосвітня школа І-П ступенів –дошкільний навчальний заклад Путивльської районної ради Сумської області

3 вересня

900

12

Комунальний заклад Сумської обласної ради Путивльська загальноосвітня школа інтернат І-ІІ ступенів

3 вересня

900

IMG f7f87602281731d0bd99deb12aa5076c V

Із 8 по 10 серпня 208 року на базі Путивльської ЗОШ І-ІІІ ступенів ім. Радіка Руднєва №1 пройшов триденний семінар для керівників закладів загальної середньої освіти, які з 1 вересня розпочнуть роботу в рамках Нової української школи. Директори закладів освіти та їх заступники узяли участь у тренінгах, що з теми «Роль вчителя в організації освітнього середовища сучасної школи», познайомилися із особливостями нових навчальних програм та планування за ними, режимом роботи перших класів та вимогами до розкладу уроків, особливостями організації роботи в інклюзивних класах тощо.

Компанія Intboard пропонує взяти участь у вебінарі.

На сьогоднішній день спеціалістами #Intboard™ виявлено, що більшість педагогів навчальних закладів країни не в повній мірі використовують всі можливості інтерактивного обладнання. Саме тому ми проводимо #вебінар присвячений #інтерактивному обладнанню та його використанні на уроці.

Після реєстрації, ви отримаете посилання для підключення до вебінару на свою електронну скриньку.

Літні шкільні канікули у самому розпалі, проте вже варто задуматися і про плани на наступний навчальний рік. Адже хочеться організувати для всієї сім’ї і невеликі періоди відпочинку посеред навчання

Цей час краще використовувати максимально цікаво, а тому корисно починати все планувати заздалегідь. Які ж зміни пропонує в наступному році Міністерство освіти, і як це може позначитися на осінніх, зимових і літніх навчальних канікулах?

У минулому році передбачалося, що з 1 вересня 2018 шкільний рік буде розбитий на триместри замість семестрів, а це спричинило б і зміну традиційних термінів відпочинку учнів.

Однак, здається, істотних змін у структурі навчального року 2018/2019 поки не відбулося.

Школи мають право самостійно визначати періоди канікул, керуючись при цьому загальним правилом – у сумі не більше 30 днів відпочинку за два семестри – осінній і весняний.

Шановні колеги! 27-30 серпня 2018 року відбудуться традиційні веб-конференції «Учені НАПН України – українським вчителям».
За інформацією можна стежити на сайті НАПН України http://naps.gov.ua/

Міністерство освіти і науки затвердило Типову освітню програму початкової освіти для навчання учнів 1 класів з інтелектуальними порушеннями у спеціальних закладах загальної середньої освіти. 

Про це повідомляють на сайті МОН.

У наказі йдеться про те, що Типова освітня програма почне діяти з 2018/2019 навчального року. А також про те, що під час складання освітніх програм початкової освіти спеціальних закладів загальної середньої освіти на основі Типової освітньої програми не допускається вилучення з освітнього процесу предметів інваріантної складової. Години на їх вивчення можуть зменшуватися не більше ніж удвічі порівняно з показниками Типової освітньої програми.

Серед принципів побудови програми є такі:

  • корекційно-розвивальна спрямованість навчання;
  • узгодження цілей, змісту і очікуваних результатів навчання;
  • науковість, доступність і практична спрямованість змісту;
  • наступність і перспективність навчання;
  • взаємозв’язане формування ключових і предметних компетентностей;
  • можливість реалізації змісту освіти через предмети або інтегровані курси;
  • творче використання вчителем програми залежно від умов навчання;
  • адаптація індивідуальних особливостей, інтелектуальних та фізичних можливостей, потреб та інтересів дітей.

У наказі також вказано, що розподіл навчальних годин за темами, розділами, вибір форм і методів навчання вчитель визначає самостійно, враховуючи пізнавальні здібності та можливості учнів з порушеннями інтелектуального розвитку, конкретні умови роботи, забезпечуючи водночас досягнення корекційно-розвивальних завдань та орієнтовних очікуваних результатів, зазначених у програмі.

Контроль і оцінювання навчальних досягнень учнів з інтелектуальними порушеннями здійснюється на суб’єкт-суб’єктних засадах, що передбачає систематичне відстеження їхнього індивідуального розвитку в процесі навчання. За цих умов контрольно-оцінювальна діяльність набуває для здобувачів формувального характеру. 

Формувальне оцінювання має на меті:

  • підтримати навчальний розвиток дітей;
  • вибудовувати індивідуальну траєкторію їхнього розвитку;
  • діагностувати досягнення на кожному з етапів процесу навчання;
  • вчасно виявляти проблеми й запобігати їх нашаруванню;
  • аналізувати реалізацію навчальної програми й ухвалювати рішення щодо коригування програми і методів навчання відповідно до індивідуальних потреб дитини;
  • мотивувати прагнення здобути максимально можливі результати;
  • виховувати ціннісні якості особистості, бажання навчатися, не боятися помилок, переконання у власних можливостях і здібностях.

У наказі є також план навчання. Завантажити документ можна за посиланням.

Міністерство освіти і науки підготувало проект наказу “Про затвердження Положення про міжшкільний ресурсний центр”. 

Про це йдеться на сайті МОН.

Планують удосконалити регулювання ресурсного забезпечення освітнього процесу в закладах загальної середньої освіти, а також створити умови для поглибленого вивчення окремих предметів інваріантної та варіативної (курсів за вибором, факультативів профорієнтаційного та іншого спрямування) складових освітніх програм.

У проекті йдеться про те, що МРЦ можуть створювати стаціонарні та пересувні лабораторії, укомплектовані необхідними дидактичними матеріалами та навчальним обладнанням, у тому числі приладами, пристроями та матеріалами, яких не вистачає багатьом закладам загальної середньої освіти.

МРЦ сприятиме вибору учнями напряму профільного навчання у ліцеях шляхом:

  • індивідуальної професійної траєкторії з урахуванням індивідуальних особливостей учнів, їхніх інтересів, потреб ринку праці та майбутніх ризиків побудови кар’єри;
  • проведення профорієнтаційної роботи серед учнів;
  • впровадження професійно-спрямованих курсів за вибором, факультативів, гуртків;
  • проведення інформаційних та консультаційних заходів.

Зауваження та пропозиції до проекту прийматимуть до 17.08.2018 в письмовому вигляді та електронною поштою за адресою Міністерства освіти і науки України, проспект Перемоги, 10, м. Київ, 01135; e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її., Красноступ Ганна Миколаївна.

Міністерство освіти і науки підготувало новий порядок створення груп подовженого дня у школах – нині документ перебуває на реєстрації в Мін’юсті. 

Про це йдеться на сайті МОН.

“Раніше затвердження порядку створення груп подовженого дня у школах було виключною компетенцією Уряду. Однак новий Закон “Про освіту”, ухвалений восени минулого року, закріпив це повноваження за МОН. Тому наш директорат дошкільної та шкільної освіти підготував порядок, який відповідав би вимогам часу та враховував потреби як усіх дітей, так і закладів освіти.

Документ уже затверджений наказом МОН та очікує на юстування. Але щоб він міг запрацювати, нам потрібно було скасувати старе Положення про групу продовженого дня. Відповідне рішення Уряд ухвалив сьогодні 18 липня”, – пояснила міністр освіти і науки Лілія Гриневич.

На заміну постанові КМУ від 5 жовтня 2009 р. № 1121 “Про затвердження Положення про групу продовженого дня загальноосвітнього навчального закладу” прийде новий Порядок, створений МОН.

У ньому закладені такі зміни:

  • передбачено можливість створення інклюзивних та/або спеціальних груп подовженого дня. Визначено особливості процедури їх відкриття, наповнюваності та організації освітнього процесу для дітей з особливими освітніми потребами;
  • групи, як і основне навчання, мають формувати в учнів ключові компетентності, а також забезпечувати виконання індивідуальної програми розвитку дітей з особливими освітніми потребами;
  • скасоване Положення допускало комплектування груп у межах щонайменше 4 вікових категорій (наприклад, з учнів 2–5 класів), а тепер різниця у віці учнів з однієї групи не має перевищувати двох вікових груп (наприклад, з учнів 2–3 класів). Це дозволить забезпечити комфортніші умови для дітей з урахуванням їхніх індивідуальних психологічних відмінностей та фізичного розвитку;
  • водночас заклади, що розташовані в сільській та/або гірській місцевості, як і раніше, зможуть утворювати групи подовженого дня для учнів різного віку.

Студія онлайн-освіти EdEra спільно з сертифікованим CELTA (Cambridge Certificate in English Language Teaching to Adults) викладачем англійської мови Крістіною Шабо запустили проект вивчення англійської мови Interactive English Grammar: Past Simple.

Про це повідомляє Освіторія.

Цей онлайн-курс включає інтерактивні матеріали, що затверджені у Кембриджській методиці викладання англійської мови. За допомогою цього курсу вчителі можуть отримати все необхідне для викладання граматичної теми Past Simple.

Проект також буде корисним для всіх, хто хоче поглибити свої знання з англійської.

Ви знайдете динамічні відео, які поєднують індуктивну та дедуктивну методики викладання; теоретичні матеріали для вчителів, приклади тестів для учнів; додаткові інформаційні ресурси та обговорення 24/7.

Курс можна переглянути за посиланням.

Поки проект є пілотним. Втім, на його базі EdEra планує зібрати зворотній зв’язок щодо використаних методик та матеріалів. У майбутньому планують розробити велику онлайн-програму з вивчення англійської мови.

IMG be3a4bacfc10b79f9b6f0023cc5eb3a1 V

Із 12 липня 2018 року у Путивльський район почали надходити підручники до нового 2018-2019 навчального року. Уже отримано першу частину підручників для 5 класу. Найближчим часом вони надійдуть в освітні заклади району.