dpaangl1

Відповідно до плану роботи районного методичного кабінету та з метою підготовки навчальних закладів до організованого проведення державної підсумкової атестації та ЗНО у 2017 році на базі відділу освіти Путивльської районної державної адміністрації пройшла інструктивно-методична нарада учителів іноземної мови «Організація та проведення ЗНО, ДПА з іноземної мови у 2017 році». На заході були присутні представники із 11 загальноосвітніх навчальних закладів району.

Під час засідання Колегії Міністерства освіти і науки заступник міністра Павло Хобзей представив оновлений після громадського обговорення проект навчальних планів для 10-11 класів.

Харківський регіональний центр оцінювання якості освіти нагадує усім бажаючим взяти участь у ЗНО, що останній день реєстрації 17 березня 2017 року.
Станом на 10 березня 2017 року в Харківському РЦОЯО 38 2016 осіб заповнили реєстраційну веб-форму на сайті Українського центру оцінювання якості освіти, зареєстровано 26107 особа з Полтавської, Сумської та Харківської областей (76 % від запланованої кількості), відмовлено у реєстрації 219 особам (0,83 % від загальної кількості зареєстрованих) через неналежне оформлення документів, з них – 52 по Сумській області.

Усього в Харківській області зареєстровано 5529 особи, з яких: випускників ЗНЗ поточного року – 4818, випускників минулих років – 506, учнів/студентів ПТНЗ, ВНЗ І-ІІ р.а. – 205.

63 % відсотки зареєстрованих обрали 4 предмети для складання ЗНО. Серед предметів, яким учасники надають перевагу, окрім української мови і літератури, є історія України – 4234, математика – 2945, біологія – 2581, англійська мова – 1766, , географія – 1665. Найменше зареєстрованих на французьку мову – 2 учасники.

В області зареєстровано 7 учасників з особливими освітніми потребами, для яких в пунктах проведення ЗНО будуть створені особливі (спеціальні) умови для проходження ЗНО (як то: присутність перекладача жестової мови, виконання роботи в аудиторії на першому поверсі, забезпечення медичним працівником періодичного контролю стану здоров’я, та інші).

Про пробне ЗНО-2017

З 14 березня 2017 року на веб-сайті Харківського РЦОЯО будуть розміщені запрошення-перепустки із адресами пунктів проведення пробного ЗНО. Додатково на веб-сайті Харківського РЦОЯО будуть розміщені схеми маршрутів доїзду до пунктів тестування.

Учасник пробного ЗНО має прибути до пункту пробного ЗНО не пізніше 10 год 50 хв. із запрошенням-перепусткою та документом, що посвідчує особу (паспорт, свідоцтво про народження), ручкою з пастою чорного кольору. Учасники, які запізнилися або прибули без документу, що посвідчує особу до пункту пробного ЗНО не допускаються.

У разі неявки на пробне ЗНО тестові матеріали (зошит із пробним тестом та інформаційний бюлетень) можна буде отримати після завершення пробного ЗНО або протягом трьох робочих днів у пункті пробного ЗНО, вказаному у запрошенні.

Всі учасники пробного ЗНО матимуть змогу отримати результат за шкалою 100-200 балів та 1-12 балів, якщо після проходження пробного ЗНО скористаються сервісом «Визначення результатів пробного зовнішнього незалежного оцінювання» в «Особистому кабінету учасника пробного ЗНО» на веб-сайті Харківського РЦОЯО або за окремим посиланням на сайті Українського центру оцінювання якості освіти 01-05.04.2017 – з української мови і літератури, 08-10.04.2017 – з решти предметів.

Додаткова інформація з питань ЗНО: Якушева Олена Сергіївна, спеціаліст ХРЦОЯО по зв’язках з громадськістю, т.(057) 705 07 37, 097 83 23 496

7105683

1 березня 2017 р. на базі Путивльської школи-інтернату І-ІІ ступенів відбулось засідання районного методичного об'єднання вчителів трудового навчання на тему: "Практична спрямованість навчальних програм з трудового навчання".

Були розглянуті питання:

  1. Зміни у програмі з трудового навчання. Доповідь Петриченко О.М.
  2. Практична спрямованість навчальних програм з трудового навчання. Круглий стіл. Учителі трудового навчання
  3. Огляд публікацій журналу "Трудова підготовка в рідній школі". Лисенко Л.О.

6138027

28 лютого 2017 року на базі Путивльського дошкільного навчального закладу (ясла-садок) № 1 відбулося засідання динамічної групи вихователів молодших і середніх груп на тему «Розвиток творчих здібностей дітей засобами нетрадиційного малювання».

Вихователь-методист Путивльського дошкільного навчального закладу (ясла-садок) № 1, Бровкіна Т.В. ознайомила присутніх з нетрадиційною технікою малювання «Ебру» та провела з вихователями майстер-клас. Педагоги із задоволенням виконували малюнки у новій техніці.

Під час проведення практичної частини учасники семінару відвідали заняття у молодшій групі «Святковий подарунок», яке провела Трубчанінова Г.І.

PuxwXHHp7sU

Яка прекрасна українська мова! Виплекана колоссям, землею, виспівана птахами, звеличена письменниками. Мова… Яка ти багатогранна, ніжна, чиста, як промінчики сонця, що яскравим сяйвом осипають землю добром, радістю, плодами… Ти квітуєш пелюстками слів у морозних думах полину, даєш поетові дужі крила, щоб зміг піднятися у височінь, ученим ти відкриваєш мудрість людської душі. Ти повна сил, як кремезний дуб широколистий, тобі рости, рости і не в’янути, бо у твоїм серці – «великого народу ніжна і замріяна душа».

В актовій залі Руднєвського НВК зібралися педагоги, учні та їх батьки, працівники культури щоб оспівати рідну мову. Також були присутні поет, краєзнавець, журналіст, член Національної спілки письменників України, член Національної спілки журналістів України А.В.Луговський, методист відділу освіти Путивльської РДА Н.І.Шубіна, секретар Руднєвської сільської ради А.О.Хоруженко, директор Руднєвського сільського будинку культури В.П.Зубко.

5167451

22 лютого 2017 року гостинно відкрила двері Путивльська ЗОШ І-ІІІ ст. №2 ім. Г.Я. Базими для здібних учнів района на занятті історико- природничо-математичної школи. Оргкомітет по роботі школи та команда учнів-учасників заходу подарували школі №2 символічний сувенір ("земну кулю"), побажавши школярам творчих злетів та перемог.

Учні 6-7 класів, 8-9 класів, працюючи в групах "математиків", "істориків", "фізиків", "географів" з цікавістю виконували відповідні завдання, спілкувалися, разом з наставниками, учителями школи №2 робили висновки та планували наступні зустрічі.

kiz1

22 лютого 2017 року відбувся семінар-навчання для голів первинних профспілкових організацій загальноосвітніх, дошкільних, позашкільних навчальних закладів Путивльського району.

У програму семінару були включені як суто практичні, робочі питання, так і теми, що спонукають до переосмислення самої суті профспілкової діяльності. Учасники мали можливість почути грунтовну, аналітичну інформацію щодо діяльності організаційних ланок Профспілки в умовах реформування та створення нової української школи, з актуальних питань соціально-економічного захисту працівників в умовах реформування галузі, колективно-договірного регулювання оплати праці, оздоровлення та відпочинку освітян, підтримки та захисту ветеранів праці та інше.

rev ghalyugidnosti

16-17 лютого 2017 року в КЗ Сумський обласний інституті післядипломної педагогічної освіти відбувся І Всеукраїнський круглий стіл з он-лайн трансляцією «Формування патріота в вимірі Революції Гідності та пріоритетів «Нової школи».

Метою круглого столу стало обговорення шляхів системної і цілеспрямованої діяльності освітніх закладів, сім’ї, громадських організацій та органів державної влади, щодо формування у молодого покоління високої патріотичної свідомості, почуття вірності, любові до Батьківщини, турботи про благо свого народу, готовності до виконання громадянського і конституційного обов’язку із захисту національних інтересів, цілісності, незалежності України, сприяння становленню її як правової, демократичної, соціальної держави.

У його роботі участь узяли й педагоги Путивльщини.

Із матеріалами круглого столу можна ознайомитися за посиланням:
http://soippo.edu.ua/index.php/home/2081-vseukrajinskij-kruglij-stil-z-on-lajn-translyatsieyu-formuvannya-patriota-v-vimiri-revolyutsiji-gidnosti-ta-prioritetiv-novoji-shkoli

4145640

17 лютого 2017 року на базі Новослобідського НВК пройшов районний семінар-практикум учителів 3-х класів з теми: «Розвиток читацьких навичок третьокласників». У його роботі участь узяли педагоги із 11 навчальних закладів району.

У ході семінару учителі проаналізували особливості оновлених програм з читання, пройшли тестування з питання змін у методиці викладання літературного читання, відвідали відкритий урок у 3 –му класі (учитель Лазар І.В.) з теми «Красиві слова і красиві вчинки». У ході тренінгу, який провела Сахно О.І., завідуюча районним методичним кабінетом, учителі склали методичну карту «Уроки літературного читання в початкових класах».

seminar14021

Оновлення української школи потребує впровадження в навчальний процес нових освітніх технологій. Одним із шляхів створення такої школи є застосування ІКТ-технологій у навчальному процесі. За словами міністра освіти Л.Гриневич: «Наскрізне застосування ІКТ в освітньому процесі та управлінні закладами освіти і системою освіти має стати інструментом забезпечення успіху Нової школи».

Питанню використання ІКТ-технологій в навчанні молодших школярів був присвячений районний семінар учителів початкових класів, який відбувся 14 лютого 2017 року на базі Путивльської ЗОШ І-ІІІ ступенів №1 ім. Радіка Руднєва. Він був організований за ініціативою Путивльського районного методичного кабінету та активної підтримки платформи Вчи.ком.юа.

Міністерство освіти запрошує всіх зацікавлених осіб долучитися до громадського обговорення проекту нового Положення про екстернат в загальноосвітніх навчальних закладах. Про це повідомляє прес-служба відомства.

У Міносвіти зазначають, що розробка нової редакції документа викликана необхідністю забезпечення права на здобуття освіти особами з тимчасово окупованих територій Криму та Донбасу.

Розробники наголошують, що ухвалення документа забезпечить додержання державних гарантій права на освіту дітей, які проживали або проживають на тимчасово окупованій території та не отримали документів про середню освіту державного зразка.

«Протягом останніх трьох років попит на отримання освіти у формі екстернату суттєво збільшився. Після незаконної анексії Криму та початку військової агресії на сході України для здобуття загальної середньої освіти і отримання документів про освіту державного зразка до навчальних закладів чим далі тим більше почали звертатися громадяни, які залишилися проживати на неконтрольованих владою територіях», - йдеться у повідомленні Міністерства освіти.
Зокрема, у 2016 році документи про загальну середню освіту отримали понад 2,5 тисяч випускників, які проживали на неконтрольованих територіях та здобули освіту екстерном у навчальних закладах інших регіонів країни.

У цьому навчальному році на екстернат вже зараховано понад 2 тисяч школярів. Прийом заяв на екстернат триватиме до кінця навчального року.

Автори документа наголошують, що проект нової редакції документа пройшов неодноразове обговорення робочою групою, до складу якої увійшли керівники навчальних закладів, працівники органів управління освітою та представники громадськості.

Долучитись до обговорення проекту Положення та надіслати свої пропозиції та зауваження можна до 28 лютого на електронну адресу: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її..

Кабінет Міністрів оприлюднив текст Концепції «Нова українська школа», що була схвалена урядом у грудні 2016 року.

Документ визначає мету, шляхи та етапи реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти на період до 2029 року.

Метою Концепції є забезпечення проведення докорінної та системної реформи загальної середньої освіти.

Автори Концепції зазначають, що реалізація документа створить умови для реформування середньої освіти з урахуванням досвіду провідних країн світу.
Зокрема, будуть розроблені нові стандарти змісту загальної середньої освіти, що ґрунтуватимуться на компетентнісному та особистісно-орієнтованому підході до навчання.

Також передбачено перехід до 12-річної середньої школи із трирічною профільною школою, що матиме академічне або професійне спрямування.

Планується реформувати систему управління середньою освітою, зокрема, школа має отримати право розробляти і впроваджувати власні освітні програми.
Концепція “Нова українська школа” передбачає також стимулювання особистого і професійного зростання педагога, надання йому академічної свободи, матеріального стимулювання, зокрема шляхом підвищення розрядів у Єдиній тарифній сітці.

Ознайомитися із Концепцією можна за посиланням: http://osvita.ua/legislation/Ser_osv/54258/

Знання чи вміння їх застосовувати? На що робити наголос у сучасній шкільній освіті, особливо враховуючи те, скільки нових знань щорічно, щоденно з'являється в інформаційному просторі? Про зміни у програмах середньої школи, мотивацію вчителів працювати по-новому, а студентів навчатися, «Укрінформ» спілкувався з міністром освіти Лілією Гриневич.

Ліліє Михайлівно, за минулий рік відбулися зміни, зокрема, в початковій школі оновили програми. Також з наступного навчального року запроваджується 12-річна школа. Чого очікувати далі, які зміни будуть у школі ще?

Перш за все, у нас є зараз є два головні завдання. Стратегічне завдання - впровадження реформи Нова українська школа, в перший клас якої діти підуть у 2018 році. Це потребує створення нового Держстандарту спочатку для початкової, а потім для базової та старшої школи.

Він створюватиметься з огляду на компетентністний підхід та нові методики навчання. Тобто школа даватиме дітям не лише знання, а також стійкі вміння і ставлення, цінності, що потребує зовсім іншого підходу до формування змісту освіти. Після того, як буде написано та затверджено новий Держстандарт, на його основі формуватимуться типові навчальні плани і, звісно, нові навчальні програми.

Але відкритим залишається питання, як покращити умови навчання тим дітям, які зараз навчаються в школі. І тому не менш важливе завдання - оновлення чинних шкільних програм. Очевидно, що зміст освіти, який ми сьогодні маємо в школі, і традиції навчання вже не влаштовують сучасних дітей, і чекати поетапного впровадження масштабної реформи вони не можуть.

Відповідно до ст. 5 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності", залежно від ступеня ризику від провадження господарської діяльності з надання освітніх послуг та з метою здійснення планової перевірки дотримання навчальним закладом вимог державних стандартів освіти з 28 листопада по 9 грудня 2016 року було здійснено державний нагляд за освітньою діяльністю Путивльського навчально-виховного об’єднання: спеціалізованої загальноосвітньої школи І ступеня - гімназії - дошкільного навчального закладу (центру розвитку дитини) Путивльської районної ради Сумської області.

За результатами перевірки складено акт, відповідно до якого налічується 70 порушень різних освітніх законодавчих актів, надано 106 рекомендацій.

У зв'язку із великою кількістю порушень, заклад не підтвердив високий рівень освітньої діяльності і відноситься до суб’єктів господарювання з високим ступенем ризику.

Відповідно до ст. 5 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності», Порядку здійснення державного контролю за діяльністю навчальних закладів, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 25.01.2008 № 34, Критеріїв, за якими оцінюється ступінь ризику від провадження господарської діяльності з надання освітніх послуг у системі загальної середньої і професійно - технічної освіти та визначається періодичність здійснення планових заходів державного нагляду (контролю) Державною інспекцією навчальних закладів, згідно з наказом відділу освіти Путивльської районної державної адміністрації від01.11.2016 № 258-ОД «Про державний нагляд за освітньою діяльністю Линівського навчально-виховного комплексу: загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів – дошкільного навчального закладу» з 14 по 18 листопада 2016 року було здійснено плановий державний нагляд за освітньою діяльністю Линівського навчально-виховного комплексу: загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів – дошкільного навчального закладу Путивльської районної ради Сумської області відповідно до ступеня ризику від провадження освітньої діяльності з надання освітніх послуг.

За результатами перевірки складено акт, відповідно до якого налічується 33 порушення, надано 47 рекомендацій.

Враховуючи результати державного нагляду, Линівський навчально-виховний комплекс: загальноосвітня школа І-ІІ ступенів – дошкільний навчальний заклад Путивльської районної ради Сумської області, відноситься до суб’єктів господарювання з високим ступенем ризику.

Відповідно до ст. 5 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності», Порядку здійснення державного контролю за діяльністю навчальних закладів, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 25.01.2008 № 34, Критеріїв, за якими оцінюється ступінь ризику від провадження господарської діяльності з надання освітніх послуг у системі загальної середньої і професійно - технічної освіти та визначається періодичність здійснення планових заходів державного нагляду (контролю) Державною інспекцією навчальних закладів, згідно з наказом відділу освіти Путивльської районної державної адміністрації від 30.09.2016 № 226- ОД «Про державний нагляд за освітньою діяльністю Путивльської ЗОШ І-ІІІ ступенів №2 імені Г.Я.Базими» 31 жовтня по 11 листопада 2016 року було здійснено плановий державний нагляд за освітньою діяльністю Путивльської ЗОШ І-ІІІ ступенів №2 імені Г.Я.Базими Путивльської районної ради Сумської області відповідно до ступеня ризику від провадження освітньої діяльності з надання освітніх послуг.

За результатами перевірки складено акт, відповідно до якого налічується 23 порушення різних освітніх законодавчих актів, надано 55 рекомендацій.

Враховуючи результати державного нагляду вважати, що Путивльська ЗОШ І-ІІІ ступенів №2 імені Г.Я.Базими Путивльської районної ради Сумської області, відноситься до суб’єктів господарювання з незначним ступенем ризику.

newpr

27 січня 2017 року на базі Руднєвського НВК відбулося чергове засідання районного семінару-практикуму учителів 1-х класів з теми «Роль уроків з розвитку мовлення молодших школярів для розвитку їх комунікативної компетентності». У роботі семінару участь узяли учителі із 14 навчальних закладів району.

До уваги присутніх було запропоновано відкритий урок у 1-му класі (учитель Ващенко В.В.), виставку творчих доробків учителя. Педагоги узяли активну участь у тренінгу «Роль уроків з розвитку мовлення молодших школярів для розвитку їх комунікативної компетентності», який провела завідуюча райметодкабінетом Сахно О.І., обговорили урок, переглянули відеопрезентації: «Технологія «Щоденні 5. (Робота зі словами)» та фрагменти запису вебінару «Компетентнісні завдання з розвитку мовлення в початковій школі» Пристінської М., заступника директора НВК «Новопечерська школа» та розробили фрагменти уроків з розвитку мовлення в 1 класі.

11 січня 2017 року на базі Путивльської ЗОШ І-ІІІ ст. №1 ім. Радіка Руднєва відбулося чергове заняття районного семінару-практикуму заступників директорів з навчально-виховної роботи з теми «Система методичної роботи з педкадрами на діагностичній основі в умовах реформування загальної середньої освіти». Участь у ньому взяли завучі із Путивльської ЗОШ І-ІІІ ступенів №1 ім. Радіка Руднєва, Путивльської ЗОШ – інтернат І-ІІ ступенів, Мазівського НВК, Новослобідського НВК, Руднєвського НВК, Юр’ївського НВК, Зінівського НВК.

Під час заняття Сахно О.І., завідуюча районним методичним кабінетом, познайомила присутніх із організацією системи методичної роботи з педкадрами на діагностичній основі. Заступник директора з навчально-виховної роботи Путивльської ЗОШ І-ІІІ ступенів №1 ім. Радіка Руднєва Манян Л.В. презентувала досвід роботи методичних об’єднань навчального закладу. Із виступу заступника директора з навчально-виховної роботи Путивльської ЗОШ – інтернат Карпця С.О. присутні дізналися про можливості практичного застосування ІКТ-технологій під час проведення атестації педагогічних працівників. Ним було презентовано програму для атестації педагогів, що розроблена у закладі.

Результатом семінару стали підготовлені методичні рекомендації для організації методичної роботи в закладі.

Із матеріалами семінару можна познайомитися в розділі «Для педагогів. Адміністрації навчального закладу»

Міністерство освіти і науки запропонувало до громадського обговорення проект Типового навчального плану для 10-11 класів. Зміни мають стати чинними з 2018 року. Проект документа передбачає зміну підходів до формування переліку предметів в 10-11 класах і є першим кроком до формування профільної школи. Про новації проекту у роз’ясненні МОН.

«Документ, що наразі розміщено на сайті МОН у рубриці «Громадське обговорення», – це лише проект, який ми пропонуємо на розгляд громадськості. Ми дуже сподіваємося, що усі зацікавлені – а це й вчителі, й батьки, й самі учні старшої школи – висловлять свою думку щодо запропонованих змін», – зазначив заступник міністра освіти і науки України Павло Хобзей.