seminar14021

Оновлення української школи потребує впровадження в навчальний процес нових освітніх технологій. Одним із шляхів створення такої школи є застосування ІКТ-технологій у навчальному процесі. За словами міністра освіти Л.Гриневич: «Наскрізне застосування ІКТ в освітньому процесі та управлінні закладами освіти і системою освіти має стати інструментом забезпечення успіху Нової школи».

Питанню використання ІКТ-технологій в навчанні молодших школярів був присвячений районний семінар учителів початкових класів, який відбувся 14 лютого 2017 року на базі Путивльської ЗОШ І-ІІІ ступенів №1 ім. Радіка Руднєва. Він був організований за ініціативою Путивльського районного методичного кабінету та активної підтримки платформи Вчи.ком.юа.

Міністерство освіти запрошує всіх зацікавлених осіб долучитися до громадського обговорення проекту нового Положення про екстернат в загальноосвітніх навчальних закладах. Про це повідомляє прес-служба відомства.

У Міносвіти зазначають, що розробка нової редакції документа викликана необхідністю забезпечення права на здобуття освіти особами з тимчасово окупованих територій Криму та Донбасу.

Розробники наголошують, що ухвалення документа забезпечить додержання державних гарантій права на освіту дітей, які проживали або проживають на тимчасово окупованій території та не отримали документів про середню освіту державного зразка.

«Протягом останніх трьох років попит на отримання освіти у формі екстернату суттєво збільшився. Після незаконної анексії Криму та початку військової агресії на сході України для здобуття загальної середньої освіти і отримання документів про освіту державного зразка до навчальних закладів чим далі тим більше почали звертатися громадяни, які залишилися проживати на неконтрольованих владою територіях», - йдеться у повідомленні Міністерства освіти.
Зокрема, у 2016 році документи про загальну середню освіту отримали понад 2,5 тисяч випускників, які проживали на неконтрольованих територіях та здобули освіту екстерном у навчальних закладах інших регіонів країни.

У цьому навчальному році на екстернат вже зараховано понад 2 тисяч школярів. Прийом заяв на екстернат триватиме до кінця навчального року.

Автори документа наголошують, що проект нової редакції документа пройшов неодноразове обговорення робочою групою, до складу якої увійшли керівники навчальних закладів, працівники органів управління освітою та представники громадськості.

Долучитись до обговорення проекту Положення та надіслати свої пропозиції та зауваження можна до 28 лютого на електронну адресу: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її..

Кабінет Міністрів оприлюднив текст Концепції «Нова українська школа», що була схвалена урядом у грудні 2016 року.

Документ визначає мету, шляхи та етапи реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти на період до 2029 року.

Метою Концепції є забезпечення проведення докорінної та системної реформи загальної середньої освіти.

Автори Концепції зазначають, що реалізація документа створить умови для реформування середньої освіти з урахуванням досвіду провідних країн світу.
Зокрема, будуть розроблені нові стандарти змісту загальної середньої освіти, що ґрунтуватимуться на компетентнісному та особистісно-орієнтованому підході до навчання.

Також передбачено перехід до 12-річної середньої школи із трирічною профільною школою, що матиме академічне або професійне спрямування.

Планується реформувати систему управління середньою освітою, зокрема, школа має отримати право розробляти і впроваджувати власні освітні програми.
Концепція “Нова українська школа” передбачає також стимулювання особистого і професійного зростання педагога, надання йому академічної свободи, матеріального стимулювання, зокрема шляхом підвищення розрядів у Єдиній тарифній сітці.

Ознайомитися із Концепцією можна за посиланням: http://osvita.ua/legislation/Ser_osv/54258/

Знання чи вміння їх застосовувати? На що робити наголос у сучасній шкільній освіті, особливо враховуючи те, скільки нових знань щорічно, щоденно з'являється в інформаційному просторі? Про зміни у програмах середньої школи, мотивацію вчителів працювати по-новому, а студентів навчатися, «Укрінформ» спілкувався з міністром освіти Лілією Гриневич.

Ліліє Михайлівно, за минулий рік відбулися зміни, зокрема, в початковій школі оновили програми. Також з наступного навчального року запроваджується 12-річна школа. Чого очікувати далі, які зміни будуть у школі ще?

Перш за все, у нас є зараз є два головні завдання. Стратегічне завдання - впровадження реформи Нова українська школа, в перший клас якої діти підуть у 2018 році. Це потребує створення нового Держстандарту спочатку для початкової, а потім для базової та старшої школи.

Він створюватиметься з огляду на компетентністний підхід та нові методики навчання. Тобто школа даватиме дітям не лише знання, а також стійкі вміння і ставлення, цінності, що потребує зовсім іншого підходу до формування змісту освіти. Після того, як буде написано та затверджено новий Держстандарт, на його основі формуватимуться типові навчальні плани і, звісно, нові навчальні програми.

Але відкритим залишається питання, як покращити умови навчання тим дітям, які зараз навчаються в школі. І тому не менш важливе завдання - оновлення чинних шкільних програм. Очевидно, що зміст освіти, який ми сьогодні маємо в школі, і традиції навчання вже не влаштовують сучасних дітей, і чекати поетапного впровадження масштабної реформи вони не можуть.

Відповідно до ст. 5 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності", залежно від ступеня ризику від провадження господарської діяльності з надання освітніх послуг та з метою здійснення планової перевірки дотримання навчальним закладом вимог державних стандартів освіти з 28 листопада по 9 грудня 2016 року було здійснено державний нагляд за освітньою діяльністю Путивльського навчально-виховного об’єднання: спеціалізованої загальноосвітньої школи І ступеня - гімназії - дошкільного навчального закладу (центру розвитку дитини) Путивльської районної ради Сумської області.

За результатами перевірки складено акт, відповідно до якого налічується 70 порушень різних освітніх законодавчих актів, надано 106 рекомендацій.

У зв'язку із великою кількістю порушень, заклад не підтвердив високий рівень освітньої діяльності і відноситься до суб’єктів господарювання з високим ступенем ризику.

Відповідно до ст. 5 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності», Порядку здійснення державного контролю за діяльністю навчальних закладів, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 25.01.2008 № 34, Критеріїв, за якими оцінюється ступінь ризику від провадження господарської діяльності з надання освітніх послуг у системі загальної середньої і професійно - технічної освіти та визначається періодичність здійснення планових заходів державного нагляду (контролю) Державною інспекцією навчальних закладів, згідно з наказом відділу освіти Путивльської районної державної адміністрації від01.11.2016 № 258-ОД «Про державний нагляд за освітньою діяльністю Линівського навчально-виховного комплексу: загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів – дошкільного навчального закладу» з 14 по 18 листопада 2016 року було здійснено плановий державний нагляд за освітньою діяльністю Линівського навчально-виховного комплексу: загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів – дошкільного навчального закладу Путивльської районної ради Сумської області відповідно до ступеня ризику від провадження освітньої діяльності з надання освітніх послуг.

За результатами перевірки складено акт, відповідно до якого налічується 33 порушення, надано 47 рекомендацій.

Враховуючи результати державного нагляду, Линівський навчально-виховний комплекс: загальноосвітня школа І-ІІ ступенів – дошкільний навчальний заклад Путивльської районної ради Сумської області, відноситься до суб’єктів господарювання з високим ступенем ризику.

Відповідно до ст. 5 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності», Порядку здійснення державного контролю за діяльністю навчальних закладів, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 25.01.2008 № 34, Критеріїв, за якими оцінюється ступінь ризику від провадження господарської діяльності з надання освітніх послуг у системі загальної середньої і професійно - технічної освіти та визначається періодичність здійснення планових заходів державного нагляду (контролю) Державною інспекцією навчальних закладів, згідно з наказом відділу освіти Путивльської районної державної адміністрації від 30.09.2016 № 226- ОД «Про державний нагляд за освітньою діяльністю Путивльської ЗОШ І-ІІІ ступенів №2 імені Г.Я.Базими» 31 жовтня по 11 листопада 2016 року було здійснено плановий державний нагляд за освітньою діяльністю Путивльської ЗОШ І-ІІІ ступенів №2 імені Г.Я.Базими Путивльської районної ради Сумської області відповідно до ступеня ризику від провадження освітньої діяльності з надання освітніх послуг.

За результатами перевірки складено акт, відповідно до якого налічується 23 порушення різних освітніх законодавчих актів, надано 55 рекомендацій.

Враховуючи результати державного нагляду вважати, що Путивльська ЗОШ І-ІІІ ступенів №2 імені Г.Я.Базими Путивльської районної ради Сумської області, відноситься до суб’єктів господарювання з незначним ступенем ризику.

newpr

27 січня 2017 року на базі Руднєвського НВК відбулося чергове засідання районного семінару-практикуму учителів 1-х класів з теми «Роль уроків з розвитку мовлення молодших школярів для розвитку їх комунікативної компетентності». У роботі семінару участь узяли учителі із 14 навчальних закладів району.

До уваги присутніх було запропоновано відкритий урок у 1-му класі (учитель Ващенко В.В.), виставку творчих доробків учителя. Педагоги узяли активну участь у тренінгу «Роль уроків з розвитку мовлення молодших школярів для розвитку їх комунікативної компетентності», який провела завідуюча райметодкабінетом Сахно О.І., обговорили урок, переглянули відеопрезентації: «Технологія «Щоденні 5. (Робота зі словами)» та фрагменти запису вебінару «Компетентнісні завдання з розвитку мовлення в початковій школі» Пристінської М., заступника директора НВК «Новопечерська школа» та розробили фрагменти уроків з розвитку мовлення в 1 класі.

11 січня 2017 року на базі Путивльської ЗОШ І-ІІІ ст. №1 ім. Радіка Руднєва відбулося чергове заняття районного семінару-практикуму заступників директорів з навчально-виховної роботи з теми «Система методичної роботи з педкадрами на діагностичній основі в умовах реформування загальної середньої освіти». Участь у ньому взяли завучі із Путивльської ЗОШ І-ІІІ ступенів №1 ім. Радіка Руднєва, Путивльської ЗОШ – інтернат І-ІІ ступенів, Мазівського НВК, Новослобідського НВК, Руднєвського НВК, Юр’ївського НВК, Зінівського НВК.

Під час заняття Сахно О.І., завідуюча районним методичним кабінетом, познайомила присутніх із організацією системи методичної роботи з педкадрами на діагностичній основі. Заступник директора з навчально-виховної роботи Путивльської ЗОШ І-ІІІ ступенів №1 ім. Радіка Руднєва Манян Л.В. презентувала досвід роботи методичних об’єднань навчального закладу. Із виступу заступника директора з навчально-виховної роботи Путивльської ЗОШ – інтернат Карпця С.О. присутні дізналися про можливості практичного застосування ІКТ-технологій під час проведення атестації педагогічних працівників. Ним було презентовано програму для атестації педагогів, що розроблена у закладі.

Результатом семінару стали підготовлені методичні рекомендації для організації методичної роботи в закладі.

Із матеріалами семінару можна познайомитися в розділі «Для педагогів. Адміністрації навчального закладу»

Міністерство освіти і науки запропонувало до громадського обговорення проект Типового навчального плану для 10-11 класів. Зміни мають стати чинними з 2018 року. Проект документа передбачає зміну підходів до формування переліку предметів в 10-11 класах і є першим кроком до формування профільної школи. Про новації проекту у роз’ясненні МОН.

«Документ, що наразі розміщено на сайті МОН у рубриці «Громадське обговорення», – це лише проект, який ми пропонуємо на розгляд громадськості. Ми дуже сподіваємося, що усі зацікавлені – а це й вчителі, й батьки, й самі учні старшої школи – висловлять свою думку щодо запропонованих змін», – зазначив заступник міністра освіти і науки України Павло Хобзей.

Зовнішнє незалежне оцінювання випускників шкіл та осіб, які вступатимуть до вищих навчальних закладів, у 2017 році розпочнеться 23 травня та триватиме до 16 червня.

Особливості тестів ЗНО визначають характеристики тестових завдань, що затверджені Українським центром оцінювання якості освіти.

Зокрема, характеристики містять інформацію про загальну кількість завдань кожного тесту, час відведений для виконання завдань кожного тесту, форми завдань, схеми оцінювання кожної окремої форми завдань та тесту в цілому, а також інші особливості проведення ЗНО з кожного предмета.

Завдання тестів з української мови і літератури, історії України, математики, біології, географії, фізики, хімії та російської мови будуть укладені на основі програм, затверджених наказом МОН від 3 лютого 2016 року №77.

Завдання сертифікаційних робіт з іноземних мов у 2017 році відповідатимуть програмі, затвердженій наказом Міносвіти від 01 жовтня 2014 року №1121. Розуміння мови на слух (аудіювання), не перевірятиметься. Під час проведення ЗНО з іноземних мов у 2017 році оцінюватимуться комунікативні уміння таких видів мовленнєвої діяльності, як читання та письмо.

Для визначення результатів державної підсумкової атестації випускників шкіл, яка у 2017 році відбуватиметься у формі зовнішнього незалежного оцінювання, зараховуватимуться результати виконання всіх або частини завдань сертифікаційної роботи, що залежить від конкретного навчального предмета.

Сертифікаційні роботи з української мови і літератури, а також історії України міститимуть субтест, за результатами виконання якого, випускники отримають оцінки за ДПА. Для української мови – це завдання частин «Українська мова» і «Власне висловлення», для історії України – «Історія України ХХ – початку ХХІ ст.».

Для визначення результатів державної підсумкової атестації випускників 2017 року з іноземних мов, а також з математики зараховуватиметься частина завдань сертифікаційної роботи зовнішнього незалежного оцінювання.

Оцінка за державну підсумкову атестацію з географії, хімії, фізики та біології визначатиметься за результатами виконання всієї сертифікаційної роботи з предмета.

Тестові завдання для перевірки навчальних досягнень випускників шкіл будуть укладені за програмами ЗНО 2017 року.

У тестах ЗНО 2017 року використовуватимуться дев’ять форм завдань, як закритої, так і відкритої форми. Завдання відкритої форми включатимуть тести з української мови та літератури, іноземних мов, математики, фізики, хімії та географії.

Особливості тестів ЗНО-2017

zno sem1

Відповідно до плану роботи Сумського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти на 2017 рік, з метою проведення методичного порадника «Умови підготовки учнів до ЗНО 2017 році з історії України», методистом з історії навчально-методичного відділу координації освітньої діяльності та професійного розвитку Сумського ОІППО Третьяковою О.В. 12.01.2017 здійснено виїзд до Путивльського району.

5 січня 2017 року відбулося методоб’єднання вчителів-логопедів шкільних логопедичних пунктів та дошкільних закладів району. На методоб’єднанні обговорювалися питання про ефективність використання комп'ютерних технологій в роботі логопедів.

logo1

Процес навчання і виховання дитини з порушенням мовлення є досить тривалим і важким. Свідоме ставлення малюка до порушень власного мовлення, а, відповідно, і бажання їх виправити, тобто мотивація – одне з центральних завдань логопедичної роботи.

Комп’ютерні технології здатні оживити важкий і тривалий корекційний процес за рахунок новизни, реалістичності і динамічності зображення, використання анімованих зображень, відеоматеріалів, аудіо записів.

Використання комп'ютерних програм робить заняття привабливими, стимулює зацікавленість, налаштовує на позитивний результат.

У 2017 році зовнішнє незалежне оцінювання (ЗНО) буде проведено з 23 травня до 16 червня:

травень

  • 23.05.2017 українська мова і література
  • 25.05.2017 іспанська мова
  • 25.05.2017 німецька мова
  • 25.05.2017 французька мова
  • 29.05.2017 англійська мова
  • 31.05.2017 математика

червень

  • 02.06.2017 історія України
  • 06.06.2017 російська мова
  • 08.06.2017 біологія
  • 12.06.2017 географія
  • 14.06.2017 фізика
  • 16.06.2017 хімія
  • 03-12.07.2017 додаткова сесія

РЕЄСТРАЦІЯ на ЗНО відбудеться з 06 лютого до 17 березня 2017 року.

Реєстрація для участі в додатковій сесії зовнішнього незалежного оцінювання окремих категорій осіб, які не мали змоги зареєструватися в основний період (учасники антитерористичної операції, особи з окупованого Криму та неконтрольованих територій Донбасу), триватиме з 3 до 19 травня 2017 року.

Кожен зареєстрований учасник ЗНО має право скласти тести не більш як із чотирьох навчальних предметів.

Для випускників загальноосвітніх навчальних закладів 2017 року результати ЗНО з трьох предметів зараховуються як результат державної підсумкової атестації за освітній рівень повної загальної середньої освіти:
1) українська мова і література (результат виконання завдань з української мови, у тому числі, написання власного висловлення);
2) математика або історія України (період ХХ – початок ХХІ століття);
3) результат одного навчального предмета за вибором випускника.

ДЛЯ ВИЗНАЧЕННЯ РЕЗУЛЬТАТІВ державної підсумкової атестації випускників 2017 року з іноземних мов, а також з математики, зараховуватиметься частина завдань сертифікаційної роботи зовнішнього незалежного оцінювання. Щодо інших навчальних предметів: російської мови, географії, хімії, фізики, біології, – то оцінка за державну підсумкову атестацію визначатиметься за результатами виконання всієї сертифікаційної роботи.

ТЕСТОВІ ЗАВДАННЯ для проведення зовнішнього незалежного оцінювання 2017 року будуть укладатися на підставі затверджених програм Міністерства освіти і науки (що розміщені на сайті Українського центру оцінювання якості освіти).

ЗАПРОШЕННЯ-ПЕРЕПУСТКИ (електронні) учасників зовнішнього оцінювання будуть розміщенні на інформаційних сторінках учасників на сайті Українського центру оцінювання якості освіти до 28 квітня 2017 року.

РЕЗУЛЬТАТИ ЗНО в електронному вигляді будуть розміщені на інформаційних сторінках учасників та одночасно передані до загальноосвітніх навчальних закладів (для випускників шкіл 2017 року) у три етапи:

  • українська мова і література, іноземні мови, математика до 15.06.2017;
  • історія України, біологія, російська мова до 19.06.2017;
  • географія, фізика, хімія до 23.06.2017.

Як і два попередні роки, для визначення результатів ЗНО-2017 експертними групами буде встановлено показник порога «склав/не склав» з кожного предмета (тобто та кількість тестових балів, яку може набрати мінімально підготовлений абітурієнт). Учасники ЗНО, які не подолають «поріг», результату ЗНО з цього предмета не отримають, відповідно подати результат з даного предмету для участі у конкурсному вступі до вищого навчального закладу не зможуть.

Поріг «склав/не склав» для результатів державної підсумкової атестації не встановлюється.

ДЛЯ ПІДГОТОВКИ до ЗНО та можливості ознайомитися з процедурою проведення зовнішнього незалежного оцінювання у 2017 році також планується проведення пробного зовнішнього незалежного оцінювання (дві перші суботи квітня 2017 року). Реєстрація на пробне тестування відбудеться у січні 2017 року, про що додатково буде повідомлено на сайті Харківського регіонального центру оцінювання якості освіти.

ГОЛОВНІ ОСОБЛИВОСТІ ЗНО-2017:

  1. Скорочення термінів реєстрації (06.02.2017 – 17.03.2017).
  2. Проведення ЗНО з іноземних мов (окрім англійської) в один день.
  3. Зарахування результатів ЗНО для 11-класників як державної підсумкової атестації з трьох предметів (традиційні випускні іспити в 11 класах у 2017 році проводитися не будуть).

Харківський регіональний центр оцінювання якості освіти просить всіх, хто планує у 2017 році реєструватися для участі у ЗНО, завчасно потурбуватися щодо отримання паспорта особами, яким на 1 вересня 2016 року виповнилося 16 років. Реєстрація на ЗНО для таких осіб буде проводитися виключно за наявності паспорта.

Харківський регіональний центр оцінювання якості освіти: www.zno-kharkiv.org.ua
Директор – Сидоренко Олександр Леонідович, доктор соціологічних наук, професор, член-кореспондент НАПН України.
Додаткова інформація з питань ЗНО: Якушева Олена Сергіївна, спеціаліст по зв’язкам з громадськістю (057) 705 07 37, 097 83 23 496

Скачати оригінал прес-релізу

12345

14.12.106 року в Департаменті освіти і науки Сумської обласної державної адміністрації відбулась прес-конференція, присвячена організації та проведенню зовнішнього незалежного оцінювання 2017 року.

Захід очолили Попова О.І. – директор Департаменту освіти і науки Сумської обласної державної адміністрації та Сидоренко О.Л. – директор Харківського регіонального центру оцінювання якості освіти.

Присутніми на прес-конференції були: Ханікова В.О. – куратор Сумської області від Харківського регіонального центру оцінювання якості освіти; Удовиченко І.В. – проректор КЗ Сумський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти; Борисенко О.Ф. – виконуючий обов’язки завідувача відділом моніторингу якості освіти та зовнішнього незалежного оцінювання КЗ СОІППО, представники місцевих засобів масової інформації.

Відеорепортаж прес-конференції можна переглянути за наступними посиланнями:
http://www.atv.sumy.ua
http://vidikon.sumy.ua

09 грудня 2016 року на базі Путивльська ЗОШ І-ІІІ ст. №1 ім. Радіка Руднєва пройшло чергове засідання районного семінару учителів 3-х класів з теми «Використання методів активного навчання, спрямованих на розвиток критичного мислення молодших школярів».

Під час семінару учителі відвідали відкритий урок з математики у 3 класі (учитель Заворотько В.М.), познайомилися із творчим доробком учителів школи з проблеми розвитку критичного мислення молодших школярів.

tol1

16 листопада 2016 року в загальноосвітніх закладах Путивльського району пройшла акція до Дня толерантності. Практичними психологами навчальних закладів проведені психологічні години для школярів різних категорій «Що означає бути добрим», «Толерантне ставлення до людей з особливими потребами», лінійки «Паркан ввічливості», «Квітка толерантності». Учні розповсюдили буклети, підготували розповіді про толерантність як норму поведінки вихованої людини. Для молодших школярів району в Центрі позашкільної роботи було організовано та проведено захід «Подаруй сердечко другу!». В ігровій формі діти знайомилися із проблемою толерантного ставлення до однолітків, людей похилого віку, друзів.

00З метою ознайомлення учасників зовнішнього незалежного оцінювання із процедурою проведення тестування, структурою та змістом тестового зошита, порядком доступу до пункту тестування та робочого місця, щороку Український центр оцінювання якості освіти та Харківський регіональний центр оцінювання якості освіти організовують пробне зовнішнє незалежне оцінювання. У 2017 році пробне ЗНО відбудеться 1 та 8 квітня.

Пробне зовнішнє незалежне оцінювання є важливою складовою підготовки до складання сертифікаційних робіт. Завдання для пробного ЗНО створюються у формі предметних тестів та відповідають програмам зовнішнього незалежного оцінювання, характеристикам та структурі сертифікаційних робіт ЗНО.

Зареєструватися для участі у пробному ЗНО необхідно на сайті Харківського регіонального центру оцінювання якості освіти (www.zno-kharkiv.org.ua) з 10 по 31 січня 2017 року.

З 14 березня 2017 року на інформаційних сторінках зареєстрованих учасників («Особистий кабінет учасника пробного ЗНО») на сайті Харківського регіонального центру оцінювання якості освіти будуть розміщені електронні запрошення, які необхідно роздрукувати та взяти з собою у день тестування.
З 8 квітня 2017 року на інформаційних сторінках учасників, які взяли участь у пробному ЗНО, будуть розміщені результати з української мови і літератури, з 14 квітня - із решти предметів.

Пробне ЗНО з української мови і літератури відбудеться 1 квітня 2017 року, з решти предметів, а саме: історії України, математики, фізики, хімії, біології, географії, російської мови, англійської, іспанської, німецької, французької мов - 8 квітня 2017 року.

11

Керівникам навчальних закладів, педагогам

Міністерством освіти і науки надано роз'яснення щодо виконання мовного законодавства України у частині застосування державної мови в начальних закладах (лист МОН України від 07.10.2016 № 1/9-542 розміщено в розділі "2016-2017 н.р. Нормативне забезпечення").

У робочий час у навчальних закладах з навчанням українською мовою науково-педагогічними, педагогічними працівниками та іншим персоналом використовується українська мова, а у навчальних закладах з навчанням мовами національних меншин поряд з українською мовою - також мова, якою здійснюється навчально-виховний процес у цьому закладі.

Варіант Типового навчального плану (без вивчення/із вивченням мови національної меншини, з вивченням однієї чи двох іноземних мов тощо) навчальний заклад обирає в залежності від свого типу, спеціалізації, освітніх запитів учнів, їхніх батьків і з урахуванням кадрового та матеріально-технічного забезпечення.

Крім того, з метою розширення сфери застосування державної мови МОН рекомендує посилити роботу з популяризації української мови в учнівському та педагогічному середовищі, залучаючи дітей та молодь до участі в різноманітних навчально-виховних та культурно-просвітницьких заходах

Керівникам навчальних закладів, учителям, учням, батькам

Сьогодні відбулась прес-конференція, під час якої директор департаменту загальної середньої та дошкільної освіти Міністерства освіти і науки України Юрій Кононенко розповів про порядок проведення ДПА в 2016-2017 н.р.

Зокрема, державна підсумкова атестація випускників загальних середніх навчальних закладів І ступеня (початкова школа) розпочнеться 15 травня, ІІ ступеня (основна школа) - 1 червня, а для випускників шкіл ІІІ ступеня – 23 травня.

Перелік предметів для загальноосвітніх навчальних закладів І ступеня – українська мова, літературне читання, математика; для випускників тих закладів, де навчання відбувається мовою національних меншин або вивчається одна з мов національної меншини, випускники можуть пройти державну підсумкову атестацію з мови національної меншини за рішенням педагогічної ради навчального закладу та з урахуванням побажань батьків.

У навчальних закладах II ступеня, як і минулого року, випускники обов’язково складатимуть ДПА з української мови та математики, а також ще з одного предмета, який буде обирати педагогічна рада школи. Це може бути один із предметів з такого переліку: зарубіжна література, іноземна мова, історія України, всесвітня історія, правознавство, географія, біологія, хімія, фізика, інформатика, мова національної меншини для загальноосвітніх навчальних закладів з навчанням або вивченням такої мови та інтегрований курс літератури.

Що стосується державної підсумкової атестації випускників старшої школи загальноосвітніх навчальних закладів (шкіл ІІІ ступеня), то вона буде проходити у формі зовнішнього незалежного оцінювання. ДПА у формі ЗНО учні складатимуть з предметів: українська мова, математика або історія України та ще з одного предмета за власним вибором.

Крім того, у навчальному закладі для випускників ЗНЗ з навчанням або вивченням мов національних меншин, може бути проведена державна підсумкова атестація з мови національної меншини за бажанням самого випускника.

Запис прес-конференції можна подивитися за цією адресою: http://osvita-mk.org.ua/blog/pres_konferencija_osoblivosti_provedennja_zno_ta_dpa_u_2017_roci/2016-09-21-194